Plock & Pack

Från order till distribution och återrapportering för e-handlare, detaljhandlare, grossister och tillverkare.

Order
Vid integrering av din e-handelsplattform eller ekonomisystem till vårt lagerstyrningssystem (WMS) överförs dina kundorder per automatik direkt till oss. Vi hanterar även order som inkommer via telefon och e-post.
Som kund hos oss har du även möjlighet att själv registrera order via vår webbaserade kundportal Ongoing.
Läs mer om Integration och System 

Plockning
Vi hanterar order löpande i den ordning de inkommer. Vår erfarna personal följer effektiva och väl inarbetade rutiner med hög plocksäkerhet och för att alla leveranser ska skickas snarast möjligt. Order inkomna innan stopptid skickas samma dag.

Montering och Varuförädling
Behöver era varor märkas eller plastas? Ska de buntas, om- eller sampaketeras? Är dina varor i behov av montering eller service? Vill du skicka give aways, kataloger eller som presentförpackat – vi fixar det!
Se mer om våra tilläggstjänster under Montering och Varuförädling.

Emballage
Vårt breda sortiment av standardemballage gör att vi kan välja rätt storlek och skydd för just dina varor. Vi erbjuder även kundanpassade och profilerade wellådor, kartonger, e-handelspåsar, vadderade kuvert med mera. Vi kan även hjälpa till med profilerad tejp, etiketter och stämplar som ett alternativ till emballage med tryck. För DC Syd är det en självklarhet att kontinuerligt utöka vårt sortiment av mer miljömässigt hållbara alternativ.

Packning
Innan varje order packas görs en extra kontroll så att rätt artikel och antal har plockats till rätt kund.
Packningen sker i flera olika typer av emballage tillsammans med följesedel, faktura, returetikett och andra dokument helt i enlighet med dina önskemål och instruktioner.
När ordern packats bokar vi frakt i vårt transportadministrationssystem (TA) och gör en återrapportering till din e-handelsplattform eller ditt affärssystem. Fraktsedel och transportetiketter appliceras på sändningen tillsammans med tulldokumentation om ordern skickas utanför EU.
Orderstatus kan du följa i vår kundportal.

Distribution
Vi vet hur stor och viktig roll leveransen har för dig och dina kunders köpupplevelse. Läs mer under Frakt och Distribution.

Retur- och reklamationshantering
De order som kommer i retur eller reklameras tar vi hand om direkt. Läs mer under Retur- och reklamationshantering.